Now Reading
Πολύτιμες φράσεις που θα βοηθήσουν φέτος τα μικρά παιδιά για την πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο

Πολύτιμες φράσεις που θα βοηθήσουν φέτος τα μικρά παιδιά για την πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο

Για να διευκολύνετε όσο γίνεται τη μετάβαση και να απαλύνετε το αίσθημα αποχωρισμού

Φέτος, η πρώτη μέρα του σχολείου θα φαίνεται διαφορετική. Για τους γονείς και τους δασκάλους των μικρότερων μαθητών – όσοι συμμετέχουν σε προσχολικά προγράμματα – καθώς θα υπάρχουν ιδιαίτερες αλλαγές και προκλήσεις.

Ακόμα και σε κανονικές συνθήκες, οι πρώτες μέρες του σχολικού έτους είναι γεμάτες με ανάμεικτα συναισθήματα σε ενήλικες και παιδιά. Πολλά παιδιά προσχολικής ηλικίας βιώνουν ένα σταδιακό αποχωρισμό ή χρειάζονται μια σταδιακή περίοδο για να χτίσουν μια γέφυρα μεταξύ σπιτιού και σχολείου, που θα τους επιτρέπει  να αποχωρίζονται με αυτοπεποίθηση.

Αλλά αυτό το φθινόπωρο, ως απαραίτητη προφύλαξη ασφαλείας, τα σχολεία θα περιορίσουν τον αριθμό των ενηλίκων στα σχολικά κτίρια. Για τα περισσότερα παιδιά προσχολικής ηλικίας, η πρώτη ημέρα του σχολείου θα περιλαμβάνει το να τα αφήσετε στην πόρτα σε έναν δάσκαλο που θα φοράει μάσκα. Αυτό απέχει πολύ από την απαλή εισαγωγή των προηγούμενων ετών.

Ευτυχώς, υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να υποστηρίξετε το μικρό σας καθώς μπαίνει στην τάξη.

 

Εξοικειωθείτε με τις νέες πολιτικές του σχολείου σας

Το σχολείο του παιδιού σας είναι πιθανό να επικοινωνεί με τους γονείς σχετικά με τους κανόνες και τις συνήθειες για αυτό το έτος και είναι καλή ιδέα να διαβάσετε προσεκτικά αυτές τις οδηγίες για να αποφύγετε εκπλήξεις. Για παράδειγμα, λέγοντας σε ένα παιδί ότι μπορεί να πάει με το αγαπημένο του παιχνίδι το να ανακαλύψει ότι δεν μπορεί, ίσως να προκαλέσει επιπλέον άγχος για το παιδί.

Το παιδί σας αναζητά στοιχεία για το πώς πρέπει να αισθάνεται. Μιλήστε του από πριν για το σχολείο. Περιγράψτε τι μπορεί να περιμένει το παιδί σας να δει και να κάνει στο σχολείο και μετά να το συσχετίσει με οικείες εμπειρίες από το σπίτι.

Ποιες φράσεις βοηθούν:

«Όλοι οι ενήλικες στο σχολείο θα φορούν μάσκες όπως εγώ όταν πηγαίνω στο κατάστημα».

«Η τάξη σου θα έχει πολλά παιχνίδια για να παίξεις. Αναρωτιέμαι αν θα έχουν μπλοκ όπως το δικό μας».

 

Μιλήστε για το τι είναι το ίδιο, καθώς και για το τι είναι διαφορετικό.

Εάν το παιδί σας ήταν και πριν στο ίδιο σχολείο, εξηγήστε του τι θα είναι το ίδιο και τι θα είναι νέο φέτος. Ενώ η έμφαση και η εξάσκηση των νέων πραγμάτων θα είναι σημαντικά, το να παρατηρήσουν ποια πράγματα είναι τα ίδια, είναι και η καλύτερη πρακτική.

Ποιες φράσεις βοηθούν:

«Κοίτα, θα έχεις τον κύκλο, όπως και πέρυσι!»

«Βλέπω ότι θα έχεις την ίδια δασκάλα, αναρωτιέμαι τι θα της πεις όταν επιστρέψεις στην τάξη;»

 

Δώστε τους επιλογές.

Το άγχος γύρω από την πανδημία είναι φυσιολογικό σε άτομα όλων των ηλικιών και ένας από τους κύριους καταλύτες για αυτό το άγχος είναι η γενική έλλειψη ελέγχου. Προσπαθήστε να δώσετε στο παιδί σας μια αίσθηση ελέγχου προσφέροντάς του επιλογές. Αφήστε τα να επιλέξουν τις δικές τους μάσκες και τσάντες και να έχουν επιλογές για το τι να φορούν στο σχολείο ή τι να πάρουν για μεσημεριανό γεύμα.

Ποιες φράσεις βοηθούν:

«Θα ήθελες να φορέσεις τη μάσκα τίγρη σήμερα ή τη μάσκα βάτραχος»

«Ξέρω ότι θα έχεις χρόνο για σνακ στον παιδικό σταθμό: Ας σκεφτούμε μερικά πραγματικά διασκεδαστικά πράγματα που μπορούμε να βάλουμε στην τσάντα σου».

Ενισχύστε τις συνήθειες

Οι συνήθειες διαβεβαιώνουν τα παιδιά ότι είναι ασφαλή και ότι υπάρχει μια τάξη ή ένας σκοπό για αυτό που κάνουν. Τα μικρά παιδιά αγαπούν και χρειάζονται κάποια ρουτίνα και οι γονείς μπορούν να τα βοηθήσουν να τα προετοιμάσουν για την προσχολική ηλικία, καθιερώνοντας απλές συνήθειες στο σπίτι για πράγματα όπως η μάσκα και το πλύσιμο των χεριών. Για παράδειγμα, καθορίστε τη ρουτίνα ότι το πλύσιμο των χεριών συμβαίνει μετά τη χρήση της τουαλέτας, μετά από ένα φτέρνισμα ή βήχα και μόλις μπουν σπίτι, επίσης καθορίστε μια τυπική θέση στο σπίτι ή το αυτοκίνητο για μάσκες. Οι καθηγητές προσχολικής ηλικίας είναι ειδικοί επινοώντας συνήθειες που είναι απλές και εύκολες για τα παιδιά να ακολουθήσουν, και φέτος δεν θα διαφέρει. Πλύσιμο χεριών, διατήρηση φυσικής απόστασης, τοποθέτηση μάσκας, τοποθέτηση παιχνιδιών σε κάδο για καθαρισμό μετά τη χρήση … και θα αξιοποιήσουν το τραγούδι, το παιχνίδι κι άλλα διαδραστικά μέσα για να το πετύχουν με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο για τα παιδιά.

Ποιες φράσεις βοηθούν:

«Ας εξασκηθούμε να μετράμε ως το 20 ενώ πλένουμε τα χέρια μας».

«Βάζω τη μάσκα μου εδώ κοντά την πόρτα, ώστε να είναι έτοιμη για μένα όταν βγαίνουμε έξω. Πού πρέπει να βάλουμε τη μάσκα σας, ώστε να είναι πάντα έτοιμη για σένα;»

 

Διαδικασία αποχωρισμού

Αναπτύξτε μια ιεροτελεστία κατά την οποία θα το αφήνετε στο σχολείο που να μοιάζει ξεχωριστή και που να μπορεί να επαναληφθεί μέρα με τη μέρα. Επιλέξτε κάτι για να βοηθήσετε το παιδί σας να συνδεθεί με τον δάσκαλό του, να βρει ένα απλό τελετουργικό αντίο και να του υπενθυμίσετε ποιος θα τα παραλάβει ή πότε θα τα δείτε στη συνέχεια.

Δείτε Επίσης

Ποιες φράσεις βοηθούν:

«Ας πούμε στον δάσκαλό σας τι είδαμε στον περίπατό μας σήμερα το πρωί, ενώ ελέγχει τη θερμοκρασία σας!”

«Θα σου δώσω δύο αγκαλιές και ένα φιλί. Θα σε δω αμέσως μόλις σχολάσεις».

 

Τονίστε τους δεσμούς σας

Προκειμένου τα παιδιά να χωριστούν άνετα από τους γονείς τους, πρέπει να μεταφέρουν προσωρινά την προσκόλλησή τους στους νέους φροντιστές τους. Μπορείτε να υποστηρίξετε αυτήν τη διαδικασία βοηθώντας τους να δημιουργήσουν μια σχέση με τους δασκάλους τους. Χαιρετίστε θερμά τους δασκάλους και δείξτε εμπιστοσύνη σε αυτούς για το παιδί σας. Δείξτε μια φωτογραφία των εκπαιδευτικών στο παιδί σας, ώστε να μπορεί να γνωρίσει τα ονόματα και τα πρόσωπά τους, ακόμη και με μάσκες.

Ποιες φράσεις βοηθούν:

«Ώρα πρωινού! Αναρωτιέσαι τι να τρώει ο δάσκαλός σου για πρωινό σήμερα; Μπορείς να τον ρωτήσεις όταν τον δεις αργότερα»

«Λυπήθηκα που άκουσα ότι ο φίλος σου ήταν λυπημένος σήμερα στο σχολείο. Ποιος τον βοήθησε να αισθανθεί καλύτερα;»

 

Δώστε το παράδειγμα

Ενώ το να φοράτε μάσκες, το πλύσιμο των χεριών συχνά και η διατήρηση της φυσικής απόστασης εξακολουθούν να μην μοιάζουν αρκετά φυσιολογικά, είναι πιθανό το παιδί σας να έχει ήδη εμπειρία με όλα αυτά. Αλλά πώς μπορούμε να ομαλοποιήσουμε τη χρήση μάσκας και άλλων μέτρων ασφαλείας για μια ολόκληρη μέρα στον παιδικό σταθμό;

Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα μέσω μοντελοποίησης και επανάληψης. Εάν εσείς ως κύριος φροντιστής δείξετε στο παιδί σας ότι η χρήση μάσκας για μεγάλο χρονικό διάστημα καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας είναι εντάξει, το παιδί σας πιθανότατα θα αισθανθεί το ίδιο. Αυτό ισχύει και για άλλα μέτρα ασφαλείας.

Ποιες φράσεις βοηθούν:

«Η μάσκα μου με κρατά ασφαλή, η μάσκα σου σε κρατά ασφαλή, και οι μάσκες μας μαζί διατηρούν όλους τους γύρω μας ασφαλείς επίσης. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να τη φοράς κάθε φορά που πηγαίνουμε στο σχολείο».

«Όλοι πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας περισσότερο, να φοράμε μάσκες και να διατηρούμε χώρο μεταξύ μας, επειδή υπάρχει ένα μικροσκοπικό πράγμα που ονομάζεται ιός που είναι σαν ένα μικρόβιο που κάνει τους ανθρώπους να αρρωσταίνουν. Ο ιός θα μπορούσε να πάει από το ένα άτομο στο άλλο αν δεν το κάνουμε όλα αυτά τα ειδικά πράγματα».

© 2023 All rights reserved Powered by Brainfoodmedia.

ID - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Scroll To Top