TOP

Δραστηριότητα: “Πάμε ένα ταξίδι στη χώρα της ηρεμίας και του θυμού”

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα συναισθήματα τους

Περιγραφή δραστηριότητας:
Με αφορμή κάποιο περιστατικό καβγά (που συνηθίζεται κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού στις γωνιές), ξεκινούμε μία συζήτηση στην παρεούλα. Καλούμε τα παιδιά να πάνε με τη φαντασία τους ένα μεγάλο ταξίδι σε δύο μακρινές χώρες. Στην χώρα της ηρεμίας και στην χώρα του θυμού. Μέσα από έναν διαρκή διάλογο, προσπαθούμε να φανταστούμε πως θα είναι αυτές οι δύο χώρες, πως θα μοιάζουν οι άνθρωποι, το περιβάλλον, τα ζώα, ο καιρός, τα σπίτια κ.α. Κατόπιν, τους διηγούμαστε την ιστορία ενός μικρού παιδιού (ή φέρνουμε το παράδειγμα από κάποιο παιδί που έχει θυμώσει πρόσφατα ή τσακωθεί με κάποιο άλλο) το οποίο ενώ έπαιζε με τους φίλους του χαρούμενα στην χώρα της ηρεμίας, ξαφνικά κάτι συνέβη, θόλωσε το μυαλό του και έχασε το δρόμο του. Περιπλανώμενος κατέληξε στην χώρα του θυμού. Καλούμε τα παιδιά να συνεχίσουν μαζί μας την ιστορία. Τέλος, προσπαθούμε με κατευθυνόμενες ερωτήσεις να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν ότι ο θυμός δεν μπορεί να σταματήσει να υπάρχει, απλώς θα πρέπει να κρατάει μόνο για λίγο. Τα παιδιά καλούνται να προτείνουν λύσεις για την διαχείριση και την ομαλή διακοπή του θυμού. [Μία ιδέα προτεινόμενη για ομαλή διαχείριση του θυμού είναι η εξής: Λέμε στα παιδιά ότι στην χώρα του θυμού υπάρχει ο γέρο-σοφός ο οποίος λέει ότι δεν μπορεί να εξαφανιστεί ο θυμός γιατί μας βοηθάει να ξεσπάμε και να αντιδρούμε όταν κάτι μας ενοχλεί. Όμως μας δείχνει το ρολόι συμβουλεύοντάς μας να μετράμε μέχρι το δέκα/ δέκα δευτερόλεπτα, ανασαίνοντας αργά ώστε να ξεθυμώνουμε και να μην ξεσπάμε άσχημα σε κανέναν.]

 Ενδεικτικές ερωτήσεις:

 Πώς φαντάζεστε τη χώρα της ηρεμίας/του θυμού;
· Πώς θα μοιάζουν οι κάτοικοί της;

· Πώς θα είναι το περιβάλλον; Τα ζώα; Τα δέντρα;

 · Τι καιρό θα κάνει;
· Οι άνθρωποι με τι θα ασχολούνται;
· Γιατί πιστεύετε ότι ο μικρός μας φίλος έχασε το δρόμο του και βρέθηκε ξαφνικά στη χώρα του θυμού;
· Όταν έφτασε εκεί, ποιους συνάντησε;
· Κατάφερε να τους μιλήσει;
· Κι αν ναι, τι τους είπε;
· Πώς μπόρεσε να τους πείσει να σταματήσουν να τσακώνονται και να θυμώνουν;
· Μπορούμε να μη θυμώνουμε ποτέ;
· Πώς μπορούμε να μένουμε για πολύ λίγο στη χώρα του θυμού;
· Τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε το μικρό μας φίλο να ξαναγυρίσει στη χώρα της ηρεμίας;
· Πώς μπορεί η χώρα του θυμού να γίνει καλύτερη;
Σε ποιά χώρα θα θέλατε να ζείτε και γιατί;

 Δραστηριότητα 2η : «Ζωγραφίζω τις χώρες του θυμού και της ηρεμίας»

 Υλικά:
· 2 μεγάλα χαρτόνια
· Μαρκαδόροι ή κηρομπογιές
· Κοπίδι (για τη νηπιαγωγό)

 Περιγραφή Δραστηριότητας: Τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν ομαδικά τις δύο χώρες, της ηρεμίας και του θυμού. Τους υπενθυμίζουμε όλες τις απαντήσεις και τις ιδέες που μας έδωσαν νωρίτερα για τα χαρακτηριστικά των δύο χωρών και ξεκινούν να ζωγραφίζουν. (Τέλος, η νηπιαγωγός με τη βοήθεια ενός κοπιδιού χαράσσει τα περιγράμματα των ανθρώπων, των σπιτιών, των δέντρων κλπ. που ζωγράφισαν τα παιδιά και τα ανασηκώνει δίνοντάς τους μία τρισδιάστατη μορφή (pop up) ώστε να «ζωντανέψουν».)

http://eviandrianou.blogspot.gr

Καταχώρησε Σχόλιο