TOP

Μένουμε σπίτι μαθαίνοντας στα παιδιά πώς να αντιμετωπίζουν τη ματαίωση

Όταν έχουν αρκετούς λόγους απογοήτευσης, δεν μπορούν εύκολα να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους

Οι οικογένειες αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς στιγμές, καθώς όλοι μένουμε σπίτι για να παραμείνουμε ασφαλείς. Αυτές οι μεγάλες αλλαγές μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη απογοήτευση για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν την ακύρωση σπορ, μαθήματα, playdates, γενέθλια και πολλά άλλα. Η αντιμετώπιση της απογοήτευσης μπορεί να είναι μια πρόκληση για τους νέους (ή για όλους), γι ‘αυτό ζητήσαμε από μερικούς ειδικούς να προσφέρουν συμβουλές για να βοηθήσουν τα παιδιά να αντιμετωπίσουν την απογοήτευση.

 

Δώστε χώρο στα συναισθήματά τους

Πρώτα απ’ όλα, είναι σημαντικό να επικυρώσετε τα συναισθήματα των παιδιών σας. Να τους δείξετε ότι πραγματικά συναισθάνεστε αυτό που περνούν. Ακούστε τα συναισθήματά τους και απαντήστε με πράγματα όπως, «Ναι, αυτό είναι πραγματικά ατυχία». Ωστόσο, θα πρέπει να αποφύγετε την επιδείνωση της αρνητικότητας. Καθώς συζητάτε για τα πράγματα που χάνουν τα παιδιά σας, προσπαθήστε να στρέψετε την προσοχή τους σε κάτι καλό που θα βγει απ’ όλο αυτό. Για παράδειγμα, ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να εξοικονομήσουν τον ενθουσιασμό τους για όλα τα πράγματα που τελικά θα κάνουν στο μέλλον.

 

Δώστε στα παιδιά ένα είδος διαβεβαίωσης

Είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε στα παιδιά ότι αυτό είναι μόνο προσωρινό. Πριν το καταλάβουν, θα βγουν ξανά στα αγαπημένα τους μέρη, περνώντας χρόνο με φίλους και άλλα. Μπορεί να είναι δύσκολο για τα μικρά παιδιά να φανταστούν τη ζωή πέρα ​​από αυτό το διάστημα, αλλά παρόλα αυτά, δοκιμάστε να κάνετε με τα παιδιά μια λίστα με πράγματα που θέλουν να κάνουν όταν η πανδημία του κορωνοϊού υποχωρήσει, όπως το ποδόσφαιρο ή άλλα ομαδικά αθλήματα στα οποία συμμετείχαν πριν.

Διδάξτε τους τρόπους για να ηρεμούν μόνα τους τον εαυτό τους

Τα συναισθήματα μπορεί να ενταθούν όταν τα παιδιά είναι ανήσυχα και λυπημένα. Το να μάθετε στα παιδιά πώς να ηρεμούν και πώς να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους είναι ένα ουσιαστικό εργαλείο για τον τρόπο αντιμετώπισης του άγχους. Δοκιμάστε μια τεχνική αναπνοής για να οξυγονώσει τον εγκέφαλο και να βοηθήσει τα παιδιά να σκέφτονται πιο καθαρά. Δείξτε στα παιδιά σας πώς να πάρουν μια βαθιά ανάσα και στη συνέχεια να εκπνεύσουν, σαν να προσπαθούν να σβήσουν κεριά γενεθλίων ή να φυσήξουν φυσαλίδες. Το να φυσήξετε όντως φυσαλίδες είναι μια επίσης εξαιρετική μέθοδος.

 

Να δώσουν ζωή στα παιχνίδια τους

Το να αρχίσουν να μιλάνε σε ένα λούτρινο ζωάκι είναι κάτι που εξίσου μπορεί να τους προσφέρει ένα αίσθημα ανακούφισης. Πείτε στα παιδιά σας, “Μιλήστε στο αρκουδάκι σας για το πόσο λυπημένοι είστε.”

 

Βρείτε χρόνο για να έχετε ειδικές στιγμές

Τα παιδιά σας μπορεί να χάσουν σημαντικά ορόσημα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, όπως γενέθλια, διακοπές και σχολικές παραστάσεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε ακόμα να γιορτάσετε ή να τους προσφέρετε δυνατές αναμνήσεις. Δώστε στα παιδιά ιδέες και μιλήστε για σχέδια για τα οποία μπορούν να προσβλέπουν με ενθουσιασμό.

Ανακατεύθυνση εστίασης

Για τα παιδιά που επικεντρώνονται πολύ στα αρνητικά συναισθήματα, μπορεί να είναι χρήσιμο να χρησιμοποιήσετε τεχνικές απόσπασης της προσοχής. Προτείνετε ένα αυτοσχέδιο παιχνίδι κρυφτού ή χαμένου θησαυρού ή δώστε τους αφορμές για να είναι δημιουργικά ζητώντας από τα παιδιά να σχεδιάσουν μια εικόνα για το πώς αισθάνονται. Άλλες ιδέες περιλαμβάνουν την ανάγνωση ενός αστείου βιβλίου ή την παρακολούθηση ενός χιουμοριστικού βίντεο, ειδικά όταν είναι κοντά στον ύπνο και προσπαθείτε να διατηρήσετε τα θετικά πράγματα πριν κοιμηθείτε.

 

Μείνετε συνδεδεμένοι

Για τα μικρότερα παιδιά, αυτά τα χαμένα γεγονότα είναι ένα μεγάλο κομμάτι της ανάπτυξής τους, «οπότε θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι μπορούν να παραμείνουν συνδεδεμένοι με φίλους – παρόλο που όλες οι δραστηριότητές τους, όπως αθλήματα, πάρτι γενεθλίων και playdates έχουν ακυρωθεί». Οι γονείς μπορούν να ενθαρρύνουν τα παιδιά να μιλήσουν με τους φίλους και τους συμμαθητές τους μέσω συνομιλίας μέσω βίντεο ή τηλεφωνικών κλήσεων. Τα παιδιά πρέπει επίσης να συνομιλήσουν με τους γείτονές τους (ή με οποιονδήποτε συνήθως παίζουν) για να δουν πώς είναι και τι κάνουν.

 

Μην υποτιμάτε τη δύναμη της αγκαλιάς

Η στενή επαφή, όπως αγκαλιές, μπορεί να προσφέρουν στα παιδιά σημαντική ανακούφιση όταν αντιμετωπίζουν μεγάλες απογοητεύσεις. Μπορείτε ακόμα να ενθαρρύνετε τα παιδιά να αγκαλιάζουν τα παιχνίδια τους όταν αισθάνονται λυπημένα ή ανήσυχα.

 

Διατηρήστε την κανονική σας ρουτίνα

Σε περιόδους άγχους, ενθαρρύνετε τα παιδιά να διατηρούν τακτικές ώρες για ύπνο, φαγητό και μελέτη στο σπίτι. Το να έχετε ένα σχέδιο για την ημέρα είναι απαραίτητο επειδή τα παιδιά είναι ήρεμα όταν γνωρίζουν το πρόγραμμά τους κι όταν αυτό παραμένει σταθερό, επομένως η δομή είναι απαραίτητη ειδικά σε συνθήκες που ο χρόνος μοιάζει να είναι τόσο ρευστός.

Καταχώρησε Σχόλιο