TOP

Η συνύπαρξη ανάμεσα στα αδέρφια δεν είναι πάντα εύκολη. Ακολουθούν μερικές χρήσιμες στρατηγικές που μπορεί να βοηθήσουν τα αδέλφια να τα πάνε καλύτερα και να μειώσουν τις εντάσεις στο σπίτι σας κατά τη διάρκεια της κοινωνικής απομόνωσης και όχι μόνο:

Η ισχύς εν τη ενώσει

Οι εντάσεις των αδερφών αυξάνονται συχνά όταν τα παιδιά ανταγωνίζονται το ένα το άλλο για να λάβουν γονική προσοχή ή να καλύψουν άλλες ανάγκες. Αν τους βάζετε να φτιάξουν μια κοινή κατασκευή, όταν έχουν έναν κοινό στόχο, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να ενώνουν τις δυνάμεις τους. Ένα μεγάλο παζλ είναι μια καλή δραστηριότητα.

Όταν τα παιδιά αρχίζουν να μαλώνουν, αντί να τους επιπλήξετε, να τους υπενθυμίζετε ότι ψάχνετε για καλές συμπεριφορές ώστε να μπορούν να κερδίσουν την ανταμοιβή τους. Όταν το παζλ ολοκληρωθεί, όλοι παίρνουν το βραβείο. Αν και μπορεί να χρειαστούν λίγες μέρες για να σπάσουν τις παλιές τους συνήθειες, τα παιδιά συνειδητοποιούν σύντομα ότι κερδίζουν περισσότερα όταν φέρονται καλά το ένα στο άλλο.

Η μέθοδος του χρονόμετρου ή της κλεψύδρας

Πώς γίνεται πάντα και τα παιδιά θέλουν το ίδιο παιχνίδι την ίδια στιγμή; Αν και μπορεί να είναι απογοητευτικό, είναι επίσης μια σπουδαία διδακτική στιγμή. Εξηγήστε τους ότι το καθένα μπορεί να χρησιμοποιήσει τα κοινά οικογενειακά παιχνίδια, αρκεί να είναι ευγενικοί και να τα επιστρέφουν στη θέση τους. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε ένα χρονόμετρο για να διασφαλίσετε ότι κάθε παιδί παίρνει κάτι για τον ίδιο χρόνο.

Όταν οι γονείς παρακολουθούν την κοινή χρήση, συχνά αποσπάται η προσοχή τους και ξεχνάνε πόση ώρα έχει κρατήσει ένα παιδί στην κατοχή του κάποιο παιχνίδι. Ένας χρονοδιακόπτης κρατά όλους σε καλό δρόμο και, τελικά, τα παιδιά μπορούν να μάθουν να παρακολουθούν τις στροφές τους. Οι οπτικοί χρονοδιακόπτες (όπως οι χρονομετρητές κλεψύδρας) λειτουργούν καλύτερα με μικρά παιδιά που μπορεί να μην γνωρίζουν ακόμη αριθμούς.

Μάθετέ τους την τέχνη του διαλόγου αλλά και του συνηγόρου

Όταν τα παιδιά αρχίζουν να μαλώνουν, οι γονείς συχνά μπαίνουν στη μέση για να επιλύσουν τις διαφορές. Αν και αυτή η προσέγγιση σταματά τον καβγά, δεν διδάσκει στα παιδιά πώς να διαχειρίζονται το ζήτημα και την επόμενη φορά που θα προκύψει το ζήτημα, είναι πιθανό να καταλήξουν να παλέψουν ξανά.

Μπορεί να είναι πολύ πιο χρήσιμο να καθοδηγήσετε τα παιδιά στο να μάθουν πώς να χειρίζονται τις διαφωνίες συζητώντας μεταξύ τους. Πώς να βρίσκουν επιχειρήματα και να συνηγορούν υπέρ του εαυτού τους. Η διαλογική επίλυση των διαφορών δεν είναι εύκολη αλλά αξίζει τον κόπο να τη διδάξετε στα παιδιά και να ενθαρρύνετε τη χρήση της.

Βεβαιωθείτε ότι ασκούνται αρκετά

Για να διατηρήσετε τις εντάσεις σε χαμηλό επίπεδο, βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά έχουν ημερήσια δόση σωματικής δραστηριότητας. Εκτός του ότι η άσκηση είναι καλή για τη φυσική κατάσταση, βοηθά στην ανακούφιση της έντασης βελτιώνοντας παράλληλα τη διάθεση. Προσπαθήστε να βρίσκετε τρόπους να αφήνετε τα μικρά σας να καίνε ενέργεια κάθε μέρα – ακόμα κι αν είστε κολλημένοι μέσα και είναι απλώς ένα έντονο παιχνίδι που γυμνάζει όλες τις βασικές μυϊκές ομάδες!

Διατηρήστε την καθημερινή τους ρουτίνα

Θα έχετε κουραστεί να το ακούτε μέχρι τώρα, αλλά για να βοηθήσετε τα παιδιά να περάσουν τις μέρες, είναι πραγματικά καλύτερο να διατηρείτε το καθημερινό πρόγραμμα ή ρουτίνα. Βεβαιωθείτε ότι τρώνε υγιεινά τρόφιμα σε συνεχείς ώρες. Βεβαιωθείτε ότι εξακολουθούν να κοιμούνται στην ώρα τους. Αυτές οι σταθερές συνήθειες είναι ένα σημαντικό συστατικό της καλής διάθεσης – όλοι είναι περισσότερο γκρινιάρηδες όταν είναι κουρασμένοι ή πεινάνε.

Δημιουργήστε τη δική τους ξεχωριστή γωνία

Μερικές φορές, παρά τις καλύτερες προσπάθειές σας, η απομόνωση σημαίνει ότι τα παιδιά θα κουράσουν το ένα το άλλο. Δώστε στα παιδιά το δικό τους χώρους για στιγμές που χρειάζονται απλώς ένα διάλειμμα. Ακόμα και σε μικρά σπίτια μπορείτε ίσως να βρείτε έναν τρόπο να κάνετε ένα εξατομικευμένο σημείο για κάθε παιδί. Εάν τα παιδιά σας έχουν τα δικά τους δωμάτια, δημιουργήστε ένα «καταφύγιο» σε μια γωνία. Εάν μοιράζονται ένα δωμάτιο, μπορεί να είναι ένα σημείο δίπλα ή μπροστά από το κρεβάτι. Θα μπορούσε επίσης να είναι στο υπνοδωμάτιο σας ή κάτω από το τραπέζι της κουζίνας. Ο στόχος είναι να βεβαιωθείτε ότι είναι ένας ασφαλής χώρος, είναι μόνο για ένα παιδί και είναι προσβάσιμο όποτε χρειάζονται ένα διάλειμμα. Αν έχει άνετα υλικά (μαξιλάρια, λούτρινα ζώα, κουβέρτες), ακόμα καλύτερα!

Όταν τα παιδιά σας αρχίζουν να κουράζονται το ένα με το άλλο, υπενθυμίστε τους τα προσωπικά τους καταφύγια. Θυμηθείτε, είναι ένα θετικό διάλειμμα, όχι χρονικό όριο ή «τιμωρία». Μη στείλετε θυμωμένα το παιδί σας εκεί, μάλλον ρωτήστε τρυφερά αν θα ήθελαν ένα διάλειμμα («Φαίνεστε απογοητευμένοι τώρα, θέλετε να πάρετε το αρκουδάκι σας και να χαλαρώσετε στο άνετο σημείο σας μέχρι να νιώσετε πιο ευτυχισμένοι;»).

Αφιερώστε ξεχωριστό χρόνο σε κάθε παιδί

Η ικανοποίηση των αναγκών του παιδιού σας για προσοχή και σύνδεση θα βοηθήσει στη μείωση της έντασης των αδελφών και θα τους επιτρέψει να διαχειριστούν καλύτερα την απογοήτευση και το άγχος. Η φροντίδα που χρειάζονται τώρα μπορεί να περιλαμβάνει από πραγματική φυσική φροντίδα (αλλαγή πάνας και τάισμα) ως συναισθηματική φροντίδα (χρόνος ιστορίας, αγκαλιές και προσοχή, παιχνίδι).

Καταχώρησε Σχόλιο