TOP

Οι κλινικοί ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι τα περισσότερα παιδιά δεν θα υποστούν μακροχρόνια συναισθηματική βλάβη ως αποτέλεσμα της καραντίνας του κορωνοϊού και προειδοποιεί τους γονείς να μην πανικοβληθούν. Ωστόσο, τονίζουν ότι μερικά παιδιά που είναι ήδη ευάλωτα μπορεί να ταλαιπωρηθούν περισσότερο εάν το σπίτι είναι ένα μη ασφαλές περιβάλλον ή αν η καραντίνα προκάλεσε άλλες οικονομικές ή οικιακές πιέσεις.

Ορισμένες μελέτες και άρθρα έδειξαν ότι το παρατεταμένο στρες θα μπορούσε να επηρεάσει τη συναισθηματική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών.

Η αλλαγή στον τρόπο ζωής που παρουσιάζεται από την καραντίνα θα μπορούσε να είναι ένας παράγοντας κινδύνου για ορισμένα παιδιά ή εφήβους που ήδη υποφέρουν από άγχος ή κατάθλιψη, καθώς θα ήταν απλοϊκό να υποθέσουμε ότι όλοι θα αντιδρούσαν με τον ίδιο τρόπο.

Υπάρχουν άτομα στα οποία ο πολύς ελεύθερος χρόνος κατά την καραντίνα προκάλεσε αρνητικές σκέψεις.

Η καραντίνα δεν είναι από μόνο του ένα τραυματικό γεγονός. Αυτό που είχε σημασία ήταν πώς το βίωσαν τα παιδιά και αν επηρεάστηκαν άμεσα από την κατάσταση.

Ωστόσο, τα περισσότερα παιδιά που δεν επηρεάστηκαν άμεσα από τον ιό πιστεύεται ότι θα κάνουν μια εύκολη μετάβαση στις ζωές τους πριν από τον κορωνοϊό και έτσι είναι προτιμότερο οι γονείς να μην επικεντρωθούν στον κίνδυνο.

Η δύναμη του παιχνιδιού

Ο καλύτερος τρόπος σύνδεσης μεταξύ γονιών και παιδιών είναι το παιχνίδι. Το παιχνίδι είναι επιπλέον ο πιο εποικοδομητικός τρόπος μάθησης αλλά και διαχείρισης των συναισθημάτων. Μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά μπορούν να μάθουν να απασχολούνται, να συζητάνε πιο εύκολα όσα τα απασχολούν. Με παιχνίδια ρόλων και μιμητισμού μπορούν να μιλήσουν για τις αγωνίες και τους φόβους τους χωρίς να αυτολογοκρίνονται. Μπορούν να μάθουν από το να πλένουν σωστά τα χέρια τους, τη σημασία του γιατί δεν αγγίζουμε το πρόσωπό μας, μέχρι το γιατί φοράμε μάσκα και γιατί προσέχουμε ακόμα πώς ερχόμαστε σε επαφή με τους άλλους παρόλο που η καραντίνα έχει κατά κάποιον τρόπο τελειώσει…

Πώς να βοηθήσετε τα παιδιά σε αυτό το μεταβατικό διάστημα

  • Διατηρήστε τη ζωή όσο το δυνατόν πιο σταθερή.
  • Διατηρήστε παλιές ρουτίνες ή αναπτύξτε νέες, αλλά μην χτίσετε ακόμα πολύ αυστηρά τη δομή της ημέρας.
  • Μιλήστε για το στρες με τα παιδιά. Συζητήστε πώς λειτουργεί η περίοδος μετά την καραντίνα και προσαρμόστε ανάλογα τις αλλαγές.
  • Αφήστε φυσικό χώρο για όλους στην οικογένεια, αλλά και στον ψυχικό χώρο για να φιλοξενήσετε διαφορετικά συναισθήματα.
  • Διαχειριστείτε τα συναισθήματά σας ως γονείς, αφιερώνοντας χρόνο για να πάρετε καθαρό αέρα, περιορίστε το χρόνο της οθόνης ή χρησιμοποιήστε θετικές ενθαρρύνσεις.
  • Χρησιμοποιήστε ενεργητικό παιχνίδι με τα παιδιά για να μειώσετε τα επίπεδα άγχους.
  • Περιορίστε την πρόσβαση σε πάρα πολλά μέσα ή πληροφορίες σχετικά με τον ιό ή / και το νούμερο κρουσμάτων ή θανάτων.
  • Φροντίστε τον εαυτό σας.
  • Μην ανησυχείτε πολύ τώρα για τις σχολικές επιδόσεις ή για την επιστροφή ακόμα στο σχολείο.
  • Να έχετε χαμηλότερες προσδοκίες για το τι μπορούν να επιτύχουν τα παιδιά υπό αυτές τις συνθήκες. Αποδεχτείτε οποιαδήποτε παλινδρόμηση και βεβαιωθείτε ότι το παιδί αισθάνεται ότι έχει την αποδοχή και τη στήριξή σας.
  • Αφήστε τα παιδιά να νιώσουν άνετα και να σας θέσουν κάθε τι που περνάει από το μυαλό τους και τα απασχολεί.

Καταχώρησε Σχόλιο