TOP

Δεν είσαι η μόνη που ο ύπνος της έχει γίνει εφιάλτης στην πανδημία

Υπάρχουν tips για να δουλέψεις ώστε να ξαναδείς λιβάδια κάτω από το μαξιλάρι σου

Συντάκτης: Κατερίνα Ανδρομιδά

Είναι λογικό σε περιόδους έντονου άγχους τις ώρες REM να μην βλέπουμε στον ύπνο μας ότι κυλιόμαστε σε λιβάδια. Το λέει κι η επιστήμη, αφού με βάση έρευνες που έγιναν τελευταία με αφορμή τα όνειρα που βλέπουν οι άνθρωποι κατά τη διάρκεια της πανδημίας τα περισσότερα έδειξαν ότι είναι εμπνευσμένα από το Contagion και λίγο χειρότερα από την ήδη σκληρή πραγματικότητα που ζούμε. Μάλλον αυτονόητα θα χαρακτηρίζαμε τα αποτελέσματα των ερευνών αφού αν στα όνειρα ενυπάρχουν στοιχεία-ερεθίσματα από τη ζωή μας, γιατί να μην ονειρευόμασταν μάσκες, πανικόβλητα πρόσωπα ή θάνατο;

Ένα όνειρο που έχει γίνει ανάρπαστο τους τελευταίους μήνες, κάτι σαν sold out παράσταση στα όνειρα όλων, είναι ότι βρίσκεσαι κάπου με πολύ κόσμο (εμπορικό κέντρο, μετρό) και σε λούζει πανικός γιατί συνειδητοποιείς ότι ξέχασες να φορέσεις τη μάσκα σου. Η έγνοια, ο φόβος και ο ψυχαναγκασμός είναι συναισθήματα που λίγο πολύ βιώνουμε όλοι ένα χρόνο τώρα. Κι έχουν ριζώσει τόσο βαθιά μέσα μας που έχουν γίνει οι νέες αφορμές για όνειρα. Άλλοτε ήμασταν κοινωνικοί τύποι, δεν νοούταν ημέρα χωρίς να βγούμε έξω και ενώ μπορεί  το μεγαλύτερο ποσοστό πληροφορίας που λαμβάναμε να νομίζαμε πως μας περνούσε απαρατήρητο, όμως όλα καταγράφονταν.

Ζώντας στο τώρα, η πληροφορία που προσλαμβάνουμε καθημερινά είναι ελάχιστη έως ανύπαρκτη, οι συναναστροφές μας είναι επίσης περιορισμένες επομένως ο εγκλεισμός με ό,τι αυτό συνεπάγεται στο πώς περνάει τον χρόνο του κανείς σπίτι αποτελεί το προθάλαμο για τη βραδινή του ”πλάνη”. Επειδή ο ύπνος όμως είναι από τις πιο σημαντικές ανάγκες μας και παίζει ρόλο- κλειδί για το πώς θα είμαστε την επόμενη ημέρα, είναι καλό να αρχίσουμε να δουλεύουμε λίγο τι και πώς αποθηκεύουμε στο υποσυνείδητό μας!

Μερικά tips για να ξαναβρείς τη φόρμα σου τα βράδια:

1. Βραδινή ρουτίνα

Μπορεί να ακούγεται εντελώς περιττό, αλλά ο χώρος στον οποίο κοιμάσαι παίζει ρόλο. Εξίσου σημαντικό για τη καλύτερη ποιότητα ύπνου είναι και το πώς εσύ πέφτεις να κοιμηθείς. Μην αμελείς ένα μπάνιο λίγα λεπτά πριν κοιμηθείς, χαλαρώνει και τον πιο νευρικό τύπο ανθρώπου. Φτιάξε ένα ρόφημα (όχι καφέ), τόλμησε χαμομήλι κι ας ακούγεται ξενέρωτο. Τα καθαρά σεντόνια που αναπνέουν μαλακτικό είναι ένα ωραίο κίνητρο για να μη γίνει βαρετός ακόμη και ο ύπνος μέσα στη καραντίνα.

Wind Down Yoga - 12 Minute Bedtime Yoga - Yoga With Adriene

2. Off στα social media, στo mail, στον κόσμο όλο…

Αν η ρουτίνα που σου είπαμε πιο πάνω είναι εντελώς άγνωστη και περνάς τα τελευταία σου λεπτά (ή και ώρες) πριν κοιμηθείς χαζεύοντας όλες τις τελευταίες εξελίξεις για τον κορωνοϊό, τα μεγαλεπήβολα σχέδια πολιτικών ηγετών και ό,τι άλλο εντελώς αγχωτικό, μη περιμένεις να κλείσεις μάτι. Συστήνεται αντί για όλα αυτά, μουσική, καλές ταινίες, βιβλία ή και η γνωστή μέθοδος ”ταβάνι”.

3. Ναι σε yoga, διαλογισμό και αρωματοθεραπεία

Υπάρχουν άλλοι τόσοι τρόποι να περάσεις τα τελευταία λεπτά πριν αποχαιρετίσεις τη μέρα από τα social media. Πολλοί οι YouTubers με φανταστικές ασκήσεις ηρεμίας, λίγη η ζωή μας. Μα, προλαβαίνουμε!

4Όλα από εσένα αρχίζουν, όλα από εσένα τελειώνουν

Σε περίπτωση που τα θρίλερ που έχεις δει συνολικά στη ζωή σου, ωχριούν μπροστά σε αυτά που βλέπεις εσύ τα βράδια στον ύπνο σου υπάρχουν τεχνικές να επαναφέρεις το σώμα σου στη πραγματικότητα όταν μετά από τέτοια όνειρα ξυπνάς νιώθοντας πως δεν έχεις άκρα. Γι’ αυτές τις στιγμές, μπορείς να αλλάξεις δωμάτιο (είναι μία σκέψη που περνά από πολλών το μυαλό όταν βλέπουν κάτι δυσάρεστο ή απειλητικό), να σηκωθείς και να δεις την ανατολή (αφού συνήθως οι εφιάλτες μας βρίσκουν σε ώρες REM, δηλαδή έξι το πρωί) ή να βάλεις το αγαπημένο σου playlist για να συνεχίσεις από εκεί που σε σταμάτησε το τέρας!

Πηγή: ΑllΥou

Καταχώρησε Σχόλιο